У Чернівцях відбулася робоча нарада щодо співпраці у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Участь у заході взяли представники Південно-Західної юстиції, Чернівецької міської ради, відділення Нотаріальної палати України в Чернівецькій області, Чернівецької регіональної філії Державного підприємства «Національні інформаційні системи». Під час наради обговорили основні питання застосування на практиці законодавчих норм, технічні аспекти взаємодії реєстрів, загалом співпрацю відомств.
« У березні Чернівецька міська рада, Південно-Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції та відділення Нотаріальної палати України в Чернівецькій області підписали Меморандум про наміри надати доступ до Реєстру територіальної громади міста Чернівців. Можливість швидко отримати дані з реєстру спрощує роботу нотаріусів та робить послуги доступнішими для громадян», - зазначає заступник начальника Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у Чернівецькій області Іван Гринюк.
«Ми працюємо над тим, щоб чернівчанам не доводилося стояти у чергах за довідками чи іншими документами. У ЦНАПі нині можна отримати понад двісті різних адміністративних послуг, серед яких й ініормація з реєстру громади, базу якого постійно доповнюємо, - зазначає секретар виконкому Чернівецької міської ради Сергій Добржанський.
Під час наради обговорили й запровадження експериментального проєкту щодо отримання державним реєстратором прав на нерухоме майно за допомогою Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомостей про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно, що перебувають у розпорядженні комунальних підприємств бюро технічної інвентаризації на паперових носіях.
Відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2021 року № 509, яка набрала чинності 25 травня 2021 року, державний реєстратор за допомогою Державного реєстру речових прав на нерухоме майно формує запит в електронній формі та направляє його підприємству бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ), яке здійснювало державну реєстрацію права власності на відповідне нерухоме майно. У відповідь на такий запит уповноважена особа БТІ створює в електронному виді форму відомостей про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно або ж форму про відсутність державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
Крім того, 15 липня 2021 року Верховною Радою України прийнято Закон України «Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг» який набув чинності 7 листопада 2021 року. Він передбачає механізм обов'язкової передачі відомостей від підприємств БТІ на запити державних реєстраторів за допомогою інформаційних систем (програмного забезпечення Державного реєстру прав).
НОВИНИ
На Буковині обговорили взаємодію органів юстиції, місцевого самоврядування та нотаріальної спільноти у питаннях державної реєстрації нерухомості
- Деталі