Фахівець відділу взаємодії з суб’єктами державної реєстрації та підвищення кваліфікації державних реєстраторів Управління державної реєстрації Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) Руслана Алексій за допомогою Skype-зв’язку провела онлайн-консультування державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Воловецької селищної ради Мукачівського району Закарпатської області. Під час заходу надано консультативну допомогу щодо проблемних питань, які виникають при вчиненні реєстраційних дій.
Зокрема розглянули технічні аспекти проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Звернено увагу державного реєстратора на те, що ДП «НАІС» оновило програмне забезпечення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань в частині запровадження інформаційної взаємодії з Державною податковою службою України для підтвердження відповідності даних в режимі реального часу на запит державного реєстратора до Державного реєстру фізичних осіб — платників податків а також розширення функціоналу по роботі з кінцевими бенефіціарними власниками. Звернуто увагу, що з 1 січня 2022 року оновлені суми адміністративного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у зв’язку зі зміною розміру прожиткового мінімуму. Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» адміністративний збір та плата за надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань справляються у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленому законом на 01 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення реєстраційної дії або запит про надання відомостей, та округлюються до найближчих 10 гривень. В свою чергу, згідно із Законом України “Про державний бюджет України на 2022 рік” з 01 січня 2022 року прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 2481 гривня. Також, Руслана Алексій проінформувала про прийняття Мін’юстом наказу від 17.11.2021 № 4136/5 «Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 09 квітня 2021 року № 1318/5», яким затверджено зміни до типових інформаційних карток адміністративних послуг у сфері державної реєстрації статутів територіальних громад, юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб – підприємців. Даним наказом передбачено внесення, певних змін до типових інформаційних карток. Під час консультування обговорили актуальні питання подання інформації про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи. Так, відповідно до останніх змін до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» термін для оновлення зазначених відомостей продовжено до 11 липня 2022 року (включно). Таким чином, зобов’язання щодо оновлення відомостей про КБВ залишилося незмінним, лише продовжено строк для такого оновлення з метою сприяння розвантаженню суб’єктів господарювання та державних реєстраторів. Отже, якщо юридична особа встигла оновити інформацію про КБВ до 11 жовтня 2021 року, то у неї відсутня необхідність повторно до 11 липня 2022 року оновлювати зазначені відомості на виконання пункту 4 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 361-IX. Також було звернено увагу на те, що процес щорічного підтвердження відомостей про КБВ відповідно до положень статті 17 Закону про реєстрацію має розпочатися після завершення процедури оновлення зазначених відомостей незалежно від того чи була оновлена інформація у 2021 році чи у 2022 році, тобто з нового календарного року – з 01 січня 2023 року. Також розглянули питання, пов’язані з особливостями подання довідки архівної установи про прийняття документів, відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, у разі припинення юридичної особи в результаті її реорганізації. Зокрема, зазначено, що ч. 14 статті 17 Закону про реєстрацію визначені документи, які подаються для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, зокрема подається довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, – у разі припинення юридичної особи в результаті поділу, злиття або приєднання. Звернено увагу, що у разі припинення установи шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) з передачею її функцій іншій установі, остання приймає за актом документи, не завершені в діловодстві установи, що реорганізується, та її архів. Передавання справ від однієї установи до іншої оформлюється актом приймання-передавання, який складається у двох примірниках. Наголошено, що архівна установа (державна архівна установа, архівний відділ міської ради, трудовий архів, приватний архів, правонаступник, орган вищого рівня), яка прийняла на зберігання архівні документи, що підлягають постійному, тривалому (понад 10 років) зберіганню, з кадрових питань (особового складу), видає довідку про прийняття документів.
Обговорили подальшу роботу, співпрацю та взаємодію у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.