Головний спеціаліст відділу взаємодії з суб’єктами державної реєстрації та підвищення кваліфікації державних реєстраторів Управління державної реєстрації Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) Руслана Алексій провела робочу зустріч з державними реєстраторами бізнесу Ужгородської міської ради Закарпатської області щодо проблемних питань у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Під час заходу проаналізували особливості державної реєстрації бізнесу в умовах воєнного часу. Зокрема, фахівець юстиції звернула увагу на те, що питання державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців під час воєнного стану визначається, у тому числі й Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2022 року № 209 «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану». Так, в умовах воєнного стану та протягом одного місяця з дня його припинення або скасування державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, надання/отримання відомостей/інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі шляхом безпосереднього доступу до них, проводиться/забезпечується з урахуванням певних особливостей.
Розглянули і зміни у сфері державної реєстрації бізнесу відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізму протидії рейдерству» від 12.05.2022 року, якими передбачено зміни до ряду нормативно-правових актів, у тому числі й до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань». Окрем того йшлося про те, що найближчим часом з’явиться можливість проведення цілого ряду реєстраційних дій без участі державного реєстратора в автоматичному режимі. Руслана Алексій також звернула увагу на деякі особливості проведення таких реєстраційних дій, а саме: автоматичний режим проведення реєстраційних дій означає їх проведення без участі державного реєстратора за допомогою використання Єдиного державного вебпорталу електронних послуг; для проведення державної реєстрації фізична особа, керівник чи засновники (учасники) юридичної особи використовують засоби електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, тощо.
Під час робочої зустрічі також обговорили ряд проблемних практичних питань, які виникають під час вчинення реєстраційних дій у сфері державної реєстрації бізнесу. Зокрема, було розглянули питання, пов’язані з державною реєстрацією юридичних осіб у межах кількох адміністративно-територіальних одиниць, нові зміни, які пов’язані із розглядом скарг на рішення, дії чи бездіяльність державного реєстратора. Співпраця та взаємодія у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців триває.