Сьогодні заступник начальника відділу взаємодії з суб’єктами державної реєстрації та підвищення кваліфікації державних реєстраторів Управління державної реєстрації Іван Казюка провів онлайн-консультування з головним спеціалістом відділу цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації та організації діяльності ЦНАП Сарненської районної державної адміністрації Рівненської області Богданом Карповцем.
Основна мета навчання - надання методичної допомоги з питань звернень щодо неможливості зняття/взяття на облік реєстраційних справ юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Під час заходу головного спеціаліста відділу ознайомлено із пунктами 9, 10-3 постанови Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 209 «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» (далі - постанови Кабінету Міністрів України № 209).
Відповідно до пункту 9 постанови, додатково до заборон (обмежень), встановлених законодавством, забороняється: у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань: - державна реєстрація зміни місцезнаходження юридичної особи, у результаті якої місцезнаходження належатиме до адміністративно-територіальної одиниці, що належить до тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, для яких не визначена дата завершення тимчасової окупації; Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затверджені наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22 грудня 2022 року № 309, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 р. за № 1668/39004.
Відповідно до пункту 10-3 постанови, документи для державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за результатом проведеної реєстрації у випадках, визначених законом, надсилаються суб’єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи відповідно до закону, протягом двох місяців з дня припинення або скасування воєнного стану. Державні реєстратори, посадові особи та/або нотаріуси, що проводили державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, фізичну особу - підприємця чи громадського формування у зв’язку із зміною їх місцезнаходження, що має наслідком пересилання реєстраційної справи, у день проведення такої реєстрації за допомогою програмного забезпечення Єдиного державного реєстру одночасно знімають її з обліку у попереднього суб’єкта державної реєстрації, що забезпечує зберігання реєстраційних справ, та беруть її на облік у відповідного нового суб’єкта.
Положення цього підпункту в частині надсилання документів для державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за результатом проведеної реєстрації не застосовуються у разі, коли місцезнаходженням суб'єкта державної реєстрації, уповноваженого зберігати реєстраційні справи відповідно до закону, є адміністративно-територіальна одиниця, що не належить до територій активних бойових дій (крім територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси) та тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації, та національним оператором поштового зв'язку забезпечується надання послуг поштового зв'язку на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Також ознайомлено із роз’ясненнями Міністерства юстиції України від 19.03.2020 року № 1592/19.2.3./32-20 і від 26.04.2021 року № 1506/19.2.2/32-21. Відповідно до них у разі надходження на адреси міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України (далі-Міжрегіональні управління) звернень щодо неможливості зняття/взяття на облік реєстраційних справ юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр), Міжрегіональним управлінням необхідно встановити факт отримання реєстраційних справ у паперовій формі відповідним суб’єктом державної реєстрації та доручити проведення відповідних реєстраційних дій у Єдиному державному реєстрі суб’єкту державної реєстрації, що розташовані в межах одного району, області, міста, де знаходиться юридична особа та /або фізична особа-підприємець.
З метою уникнення порушення строків розгляду вищезазначених звернень та оперативного здійснення відповідних дій у Єдиному державному реєстрі, міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції України слід встановити факт отримання реєстраційних справ у паперовій формі відповідним суб’єктом державної реєстрації та самостійно здійснювати відповідні дії щодо зняття/взяття на облік реєстраційних справ у Єдиному державному реєстрі.
Ознайомлено із Порядком формування та зберігання реєстраційних справ, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016року 3267/5.
Відповідно до розділу ІІІ Організація зберігання реєстраційних справ Порядку формування та зберігання реєстраційних справ, організація зберігання реєстраційних справ покладається на керівника суб’єкта, що забезпечує зберігання реєстраційних справ.
2. Забезпечення зберігання реєстраційних справ здійснюється посадовою особою із зберігання реєстраційних справ.
3. Посадова особа із зберігання реєстраційних справ забезпечує формування, ведення обліку реєстраційних справ та здійснює контроль за обсягом і рухом в одиницях обліку.
4. У структурних підрозділах суб’єктів, що забезпечують зберігання реєстраційних справ, у яких не призначена відповідна посадова особа із зберігання реєстраційних справ, за належне зберігання реєстраційних справ відповідає керівник такого структурного підрозділу.5. У разі звільнення, переведення посадової особи із зберігання реєстраційних справ реєстраційні справи передаються за актом приймання-передавання іншій посадовій особі, яка призначається керівником суб’єкта державної реєстрації як відповідальна за їх зберігання.
НОВИНИ
Порядок формування та зберігання реєстраційних справ у сфері державної реєстрації юридичних осіб та ФОП розглянули під час онлайн-консультування
- Деталі